förändring




Om det är något med vintern som jag saknar så är det hockeyn och idag på väg till fotbollsmatchen med mössan på skallen och i det dystra vädret fick jag känslan av att vintern var här och att det var på hockeymatch jag skulle, och jag har saknat den känslan.

År efter år har jag suttit i Burträsks ishall,till en början så spelade jag själv men har under de flesta stått och hejjat så som ingen annan.Pappa spelade,Tobias spelade,Anton spelade och alla gjorde det i Burträsk.
Pappa har för länge sen slutat och blev där efter tränare för Tobias lag och det lag han och Tobias på slutet har tillhört är B-jun.
Tobias har i år gått till AIK och pappa slutat att träna.
Jag hatar att måsta heja fram något annat lag än Burträsk.Jag hatar att jag nu inte kommer att följa med på bortamatcherna mil efter mil och jag hatar att det i år inte kommer kännas så som tidigare.

Jag kommer alltid brinna för Burträsk b-junlag så länge samma grabbar spelar kvar,annat skulle kännas konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0