det grep tag i mig





Jag blev rörd.Rörd då jag läste texten,samt lyssnade på låten som Evelyn lagt in på hennes blogg.
Inlägget var tillägnat till ingen mindre än Simon.Han som snart lämnar Burträsk och det röda huset på rabattgatan.
Det är så olika från person till person,men för mig en flytt oändligt stort,och det är inte till Skellefteå han flyr,utan Umeå och grabben är bara 95:a.
Det här påminner mig om att tiden går så otroligt fort, att vi där efter blir äldre och att förändringar faktiskt sker.
Men Simon eftersom jag vet att du är så jäkla stark,brinner för det här och har en vilja värd att beundras, en vilja som jag önskade att alla hade så vet jag att det kommer gå hur bra som helst för dig.
Dina hundratals kompisar som du har här i burträsk,har du enbart eftersom att du är du, och dom kommer finnas kvar, dom väntar på dig.Burträsk väntar och finns också alltid kvar så som mina föräldrar alltid säger.
Du vet att jag med flera gillar ditt sett att vara,så var bara dig själv och allt kommer där efter att lösa sig.

Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0