värt att läsa

Jag har lagt ut det här förr,hittade de på en blogg som jag följer,men det är en sådan där text man aldrig kan läsa för många gånger.

varför strävar endel människor till att allting ska vara perfekt?
man ska ha det perfekta utseendet, dvs aldrig sliten eller en dålig dag, den perfekta familjen utan några svarta får, den perfekta pojkvännen, de perfekta barnen med de modernaste namnen, det perfekta huset på det bästa området med de perfekta grannarna och den bästa skolan, barnen ska ha de snyggaste kläderna från och med att de föds till att de har en egen stil -dvs perfekta stilen.
När man sedan tidigare har gått på den perfekta utbildningen,självklart på den bästa skolan och slutar med de bästa betygen, har den bästa lönen på företaget och är känd för sitt yrke kan man köpa den perfekta båten, den snyggaste stugan i skärgården, resa jorden runt i lyx och skaffa hushållerskor och trädgårdsarbetare.

AND then what? slutar livet där? nnnnnnnej då sitter man där en vacker dag när man har med botox tagit bort alla rynkor, lyft brösten och rumpan och fettsugit magen innan man är 50 och ser tillbaka på livet hur perfekt allting har varit. MEN icket. Jag hopppas att man ser tillbaka på alla fester man missat eller inte deltagit tillfullo pga perfektheten. Eller de mysiga bästavänner-kvällarna som man aldrig upplevt eller maskeraden man aldrig valde att gå på.
Jag förstår inte egentligen varför man strävar efter perfektionism iställer för att sträva efter att följa sina mål, idéer och värderingar. Varför ska man egentligen alltid försöka vara bäst i allting? för att senare tänka tillbaka på att man alltid har varit bättre än någon annan? tror man egentligen att någon vill bli som en själv då? För att i slutändan är det ändå vad DU vill och vad DU ska göra som spelar roll.
En klok vän sa till mig en gång "Du ska aldrig ångra saker du gjort. Ångra bara saker som du inte valt att gjort." och det stämmer ungefär varje ord. Jag finner ingen idé att som ung snåla, spara pengar och sitta hemma då man vet att man har ett extra jobb, en ekonomi som är menad att köpa upp. Varför skulle man annars börja jobba när man är 15-16 år för att spara till man är 40 år? Dock får man ångest ibland när man ser att pengarna på kontot dalar som en slalombacke nedåt, men vad gör det om 100 år när jag kan tänka tillbaka på förjävla roliga grejer jag har gjort under mitt liv this far!
Storsjöyran, Hemavan, Roadtrip, Konserter, Gothia, Gbg, Sthlm, Alla utlandsresor, festivaler, klädköp, alla sommarfester osv. Jag är inne i den lyckligaste perioden i mitt liv, och den har pågått hela mitt liv. Allting blir vad du gör det till och om man alltid följer magkänslan blir det sällan fel, men om det skulle bli är nog inte det beslutet slutet av ditt liv.

Man lever bara en gång. 


Det handlar inte om hur man ser ut, utan hur man beter sig.
Det handlar inte om hur många vänner man har, utan vilka som alltid finns kvar.
Det handlar inte om vart man vill, utan om hur man tänker ta sig dit.
Det handlar inte om vad folk tycker om en,utan vad man tycker om sig själv och
Det handlar inte om att få den alla vill ha, det handlar om att få den man själv vill ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0