2012, med en darrande läpp

Det här året skiljer sig så otroligt från alla tidigare år.
Gick ut skolan efter att ha gått ut och in ifrån den år efter år.
Jag och mina vänner skaffade jobb,man träffas inte längre på bussen och man har inte lika mycket tid.
Vi skaffade alla pojkvänner.
Jag slutade spela fotboll,en sport som jag brunnit för i hela mitt liv,det som jag offrat allt för.
Jag har stött på många tuffa dagar och haft ångest inför mycket. Men jag har aldrig heller vart så pass stark som jag är idag,jag har lärt mig att jag faktiskt klarar av mycket mer än jag tror.
Jag har gått och skaffat mig 3 små jobb som jag spenderar mycket tid på,allt för att tjäna pengar för att kunna göra allt det som jag vill göra.
Listan på allt som förändrats kan göras lång.
Och även om jag ser fram emot ett nytt och fräscht år,så är jag samtidigt lite gruvsam.
Saker och ting kommer att fortsätta förändras. Jag kommer att jobba allt mer och mina vänner flyttar till Umeå för att plugga,det är nog den största tyngden,eftersom man vart så bortskämd hela livet och haft dem så nära,men det är sånt man får ta och lära sig av,för något jag också lärt mig under 2012 är att verkligen allt löser sig,vissa saker till det bättre och vissa till det sämre,men det löser sig.
 
Jag har så svårt för förändringar, så på grund av det har det här året vart tufft,men samtidigt så måste jag påminnas om att det är livets gång och att vi alla faktiskt blir äldre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0