det var nu det slog mig på riktigt och det slog hårt

Jag har i hela mitt liv,så länge jag kan minnas varit överviktig.
Vissa dagar känns det helt okej, som om att jag har lärt mig att leva med det,medans andra dagar är jäkligt tuffa.
Till största delen så skämtar jag om det öppet,samtidigt som bryter ihop inuti och jag vet att ingen kan förstå hur det känns,förutom de som sitter i samma sits.
Jag skäms,skäms eftersom jag vet att folk ser igenom de stora tröjorna.
Jag vill kunna vara nöjd över mig själv,den känslan skulle slå allt.
Jag skäms.

och att göra något åt det är svårare än vad de flesta tror,jag har försökt,tro mig.
men jag ger mig inte,jag försöker igen.



Kommentarer
Postat av: Thea

Detta är ingen såndär "tjejer måste stötta varandra och guuuuud du är inte alls fet"-kommentar, denna kommer rakt från hjärtat.



Jag hoppas du skojar? Jag tycker inte att du är överviktig. Inte någonstans. Helt seriöst, sommarbilderna i bikini, det ser inte annars ut än på mej och många av mina vänner. Visst kanske man har någon valk här och där, när man sitter ner, böjer sej fram eller helt enkelt inte "håller in" magen, så som många (även jag) tyvärr gör (varför gör man ens det???). Men det är fint. Man ska inte vara pinnsmal (om man inte är det naturligt, det kan man inte hjälpa). Det är fint med kurvor. Det tycker alla. Och man ska inte titta på vågen heller. Den stämmer inte. Den visar inte % fett och % muskler. Jag fick panik när jag gick upp 6kg i sommar. Tills jag insåg att det knappast kunde vara fett alltihop, för isf hade jag inte fått på mej mina kläder idag.



Jag vet inte varför du tycker så. Men jag lovar, ingen annan tycker så. Det finns ingen anledning för någon att tycka det.



Jag hoppas du tar denna kommentar positivt. Det är min mening med den. Var stolt över dej själv, du är fin precis som du är.

2011-01-18 @ 00:08:51
URL: http://holmqvist9.blogg.se/
Postat av: linnn

du är inte överviktig erica!!!!! du är fin som du är!

2011-01-18 @ 14:33:42
URL: http://linnberger.blogg.se/
Postat av: Louice

Erica sådär får du inte alls säga om dig själv!

Helt ärligt så måste du inse hur fin du är, antingen kan du leva med det eller hata det.

Men dom kommer ångra dig så mycket om du ska gå ner i vikt, det tror jag.

Mina resultat har slutat med viktuppgång och det mår jag ju inte bättre av när det var ner i vikt jag ville gå.

Du är en sån rolig och glad människa som inte utstrålar annat än glädje, självförtroende och en snäll tjej som är så bra som du är.

Inget ska påverka dig till att ändras, du borde leva som du gör nu.

Att träna är bra, att äta rätt är också bra, men att gå ner i vikt är inte alltid bra.

Det löser inte några problem.



Hoppas du vet vilken bra tjej du är, precis som du är!

2011-01-18 @ 15:04:40
URL: http://karlssonlouice.blogg.se/
Postat av: Issa

Du är så grymt fin Erica!

2011-01-18 @ 15:35:49
URL: http://kattissa.blogg.se/
Postat av: moa

Vare sig du är överviktig eller pinnsmal så är du hur fin som helst! Du borde absolut vara stolt över dig själv!

2011-01-18 @ 18:02:28
URL: http://melinalycksell.blogg.se/
Postat av: lisa

du vet redan att jag aldrig kommer gå med på att säga att du är tjock eller överviktig.

jag längtar efter den dagen då du själv kommer inse det. och jag låvar dig, den dagen kommer.

som alla andra skriver du är fin som du är! börja tro på det

2011-01-18 @ 20:46:45
Postat av: angelica

Erica, du är hur fin som helst!

2011-01-18 @ 22:32:25
Postat av: fanse

lilla älskade vän ! du är så himla fin, både utsidan och insidan <3 bra jobb ikväll !

2011-01-18 @ 23:31:39
URL: http://fannyyyyy.blogg.se/
Postat av: lisa

Du är en så otroligt fin människa precis som du är!

2011-01-19 @ 20:36:30
URL: http://mrslisa.blogg.se/
Postat av: Melina

Ingen är nöjd med sig själv. . .ingen tjej iaf. Men Erica. Jag tycker verkligen, verkligen inte att du är överviktig!!!!Du är fin och tro på det!

2011-01-19 @ 20:50:18
Postat av: amanda

Tycker inte alls du ser ut att vara överviktig, och tycker heller inte att du ska se dig själv som det. So what om vågen visar en ''hög'' siffra. Du spelar fotboll och med andra ord har du garanterat mycke benmuskler, och muskler väger mer än fett. Som thea sa ''Man ska inte titta på vågen heller. Den stämmer inte. Den visar inte % fett och % muskler''.

Du är fin som du är, glöm aldrig det!

2011-01-21 @ 13:05:59
URL: http://amandagru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0