planer,tankar,funderingar

Lycka till i framtiden.
Välkommen in i vuxenlivet.
Nu börjar allvaret.
Vad har du för planer?
Vad ska du göra av livet?

Kommentarerna och frågorna är många.
Nu är det slut med skolan för alltid för mig, och allt vad det innebär.
Man måste jobba för att klara sig,jobba för att kunna göra det man vill göra,jobba för att spara.
Jobbet,sommarjobbet börjar redan imorgon och fortsätter hela sommaren och till hösten har jag en halvtid på Lycka klar, men så ska försöka hitta ngt mer,för en halvtid med en lärlingslön på ca 57:- timmen klarar man sig inte långt på,speciellt inte med tanke på alla stora drömmar,planer och viljan på hur jag vill leva mitt är.
Vänner och folk omkring börjar söka lägenheter för att lämna tryggheten hemma,starta en egen vardag,upptäcka nya saker och stöta på nya problem.
Det är nu jag ska välja hur jag vill att min framtid ska se ut.
Jag är helt ärligt riktigt taggad eftersom att jag till skillnad mot många andra vet hur och var jag ska börja min höst,på ett ställe där jag trivs som fisken i vattnet och där jag känner mig trygg.
Men allt runt omkring är ändå lite skrämmande eftersom att det ändå är så mycket som är oklart,jag vet egentligen inget mer om framtiden och vad den har att erbjuda.

Jag vill flytta hemifrån,men jag har inte råd,jag vill flytta hemifrån,samtidigt som jag vill spara alla pengar jag kan till att resa och ha roligt,jag vill flytta hemifrån just nu,men om en vecka så vet jag inte,jag vill flytta hemifrån men jag vill inte bo själv.
Jag behöver trygghet,jag behöver stabilitet,samtidigt som jag behöver någon som kan drömma sig iväg tillsammans med mig,höra på mina galna och ibland lite orimliga planer,trösta mig då det behövs och vara hård i mellanåt.
Det är mycket jag behöver och det är mycket jag vill! Nu jag har chansen att leva hur jag vill,gör det ni också,fundera inte så mycket,ha roligt och njut av livet bara,för jag ska göra mitt bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0